Vyjádření se vůbec netýkalo toho uskupení, ale hudby obecně. Zcestná? Určitě lze pocítit rozdíl mezi něčím, co vychází z pravého syntezátoru Minimoog Voyager XL a jeho emulací. Také určitě nejde emulovat, napodobit fyzická páska a nahrávání na ní. Určitě nelze totožně napodobit analogový summing signálu, pokud máte high end mixing desk. Ten materiál totiž podléhá jistým přírodním zákonům. Digitální rozhraní má totiž úplně jiné smíchávání a zpracovávání signálu. Tam si třeba nemůžete dovolit zkreslovat signál i přes hranici peak, protože potom máte ořezaný signál bez dynamiky. Zajímalo by mě, jak lze třeba napodobit BBD okruh, aby zněl věrně? Nebo pružinový dozvuk? Páskové echo, pravá komprese, ekvalizace, analogový filtr atd. Analogové okruhy, tranzistory, odpor komponentů, zapojení do sítě a různé nedokonalosti, které se v jednotlivých schéma nachází. To je analogová estetika, respektive něco co číselný propočet zatím nezmůže. Je to samozřejmě záležitost osobních preferencí a nerad bych vedl nesmyslnou při o ničem. Ať si každý používá co chce. Ale stejné to není. Experimentální hudba také nemusí nést mnoho hudebních informací a může být zcela minimální. Experiment lze vést dvěma směry a to buď rozvinutím nebo degradací. A jak sám víte, tak většina věcí se vždy děje úplnou náhodou, proto je zapotřebí pouze minimální znalost čehosi nehmatatelného. Znalost je akorát plus. Takový orchestr se jinak dá zahrát klidně i v sestavě jednoho člověka. Pokud by šlo o nástroje čistě elektronické. Postačí na to dobrý sekvencer.
Každopádně oceňuji snahu toho seskupení. Ať jim to nadále hraje. Není to vůbec špatné.
Na ukázku analogové estetiky se rád opřu o Boards of Canada. To je hudba, kterou ani já, ani vy a ani nikdo jiný nevyprodukuje za celý život. V takové kvalitě a hloubce.
Problém je v tom, že jsou umělci, kteří mají kritiku u zadku :-) a produkují věci, které je baví, mají radost obecně z tvoření a to jestli se to někomu líbí, je třeba super, ale berou to jako vedlejší produkt. Každý má možnost se veřejně vyjádřit, udělat koncert a třeba se prezentovat na internetu. Mě to třeba taky zrovna moc neoslovilo, ale rozhodně mě to ničím nevadí. Narozdíl od veřejné produkce v oficiálních médiích, která se podsouvá lidem jako vrchol hudebního vkusu.
Dovolil bych si "jezovitskou" ideologii a věrouku: Symphonic orchestra je nabubřelý nesmysl (něco jako závodní hátýpíčko) a obsahem a působivostí to nesahá klasickému Jarrovi a Vangelisovi ani po kotníky. Ale dnes to nevadí...
Hluboká analogová estetika jako kdyby dnes byla otázkou obsolentní. Co se týče rádiové a komerční hudby. Jako kdyby to byly omalovánky míchané z kolekcí vzorků na předem definovanou strukturu. Jádro uměleckého záměru je v ochotě experimentovat.
A není to jedno? Někomu se to líbí a někomu ne, myslím, že nedůležitější je stejně jaký z toho mají pocit muzikanti a jestli je to nějak naplňuje a že hrají...
Vetšina kritiků, doslova s ničím ven nikdy nevylezla, ale ač na kritiku mají právo, mě třeba jako hudebníkovi je mě úplně fuk jestli má hudba někoho irituje nebo ne.
Já bych třeba zase nikdy nevylezl ven s paskvilama co se pouští v rádiu a v televizi. Je to otázka osobního vkusu a každý má právo si vybrat.
Jasne Lowpassi ne kazdy elektronicky "muzikant" ma predstavu, co znamena symfonicky orchestr, no a PRAVE PROTO NEZ se takhle velkolepe pojmenuje, mohl by si o tom treba neco precist /staci WIKI/..To je prave ten problem, ten termin "muzikant" ktery jsi uvedl v zavorce, a uvedl jsi jej naprosto trefne, protozemam pocit ze dneska kazdej kdo umi otocit filtrem a rozchodit MPCcko je "muzikant", ale at se teda pak nepasujou do ligy "symfonaku", to mi proste vadi. Ano, historie elektronicke tvorby zna dila napsana pro syntezatory v objemu a forme symfonie, v Brne se o to leta pokousi napr: skladatel Kosut, ale ta dila maji atributy prave te symfonie, rozsahem, skladbou a v neposledni rade i partiturovym rozepsanim pro jednotlive nastroje, cili zahraje to sequencer ale obsazeni je nastrojove podobne tomu v klasickem symfonickem orchestru. CIli takhle to jde udelat, opacne moc nevidim duvod proc by 100 lidi mastilo na syntaky podle partitur notu po note live rozsahlou kompozici typu symfonie, tam to ztraci smysl, snad mozna jako zajimavost/experiment/, ale naco to delat kdyz symfonaku je dost...Nechci aby muj comment snad vyznel povysene, namyslene, tak rozhodne neni minen, pouze nemuzu "rozdejchat" Uppsala analogue synthesizer SYMPHONIC orchestra..:-) pekny vecer. Nuxxx
No ono další věc je pojmenovat se velkolepě " symfonický orchestr". Pokud by opravdu měl být symfonický, stálo by tam těch syntíků kolem např: 60 až stovky a byly by rozdělené na sekce: žestě, smyčce, rytmika apod... A další věc je že by měl odehrát "symfonii", tzn. skladbu většího rozsahu podle daných pravidel tak jak je zakotvila vážná muzika. Pokud tyhle atributy nesplňuje, pak název uskupení působí spíš jako recese a legrace, spíš možná pokus o vtip. Jasně Mendelssone že každý nějak začínal ale takhle "velkohubě" mi to přijde dost neskromné vzhledem k výsledku/výkonu/, který toto uskupení podává...Nuxxx
RE: Uppsala Analogue Synthesizer Symphonic Orchestra
Jéje, vždyť tohle by zahráli i ve čtyřech lidech :-)
Souhlasím s Lowpassem, nicméně musím doplnit, že mnohem více "majitelů" syntíků znám přesně takových, jako jsou tihle z Uppsaly. Určitě mnozí z nich stáli poprvé v životě na pódiu, a já jim fandím! Nebuďme na ně tak přísní, však každý nějak začínal, ne..?
RE: RE: RE: Uppsala Analogue Synthesizer Symphonic Orchestra
Díky za odpověď. Máme na to stejný názor, hudebně mně to zklamalo...
Asi nejzajímavější na tom projektu je synchronizace řízená dirigentem a hráči, čili žádná automatizace, ale po hudební stránce mi to přijde tak trochu jako paskvil. Pěkný den. Nuxxx
RE: RE: Uppsala Analogue Synthesizer Symphonic Orchestra
Doporučil bych k němu VST editor. Pokud používáte DAW, tak se pomocí Max/MSP a Jitter dají dělat velmi zajímavé věci. Provedení je jak říkáte naprosto úžasné a ke zvuku se nedá nic jiného dodat, protože CEM technologie je nadčasová. Maximálně přikoupit ještě Mopho v provedení modulu a nebo Tetra 4 pokud bude někde levně kvůli přidání hlasů.
No ja uz ho par dni mam a zatial len spokojnost... robustne vyhotovenie, zvuk uplne super (z YTB to nejde poznat). Kupil som si knemu este reverb a da sa z toho tahat kadejaky zvuk
tetra je super akurat nema take dobre editovanie (a neda sa moc zohnat).. chcel by som vidiet nazivo ako to funguje v polychaine
X4 nemám,ale mám mopho key a Tetru . A Tetra je lepší než mopho, je multitimbrální, má combo programy a i bez combo programu jde dva zvuky .... třeba kopák a virbl a pak je poskládat do sekvenceru a měnit parametry.... nebo organ a nějaký rytmus, drone a něco na dohrání...
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. SouhlasímDalší informace
RE: RE: vylezl, nevylezl, troufalý název apod.
22. 11. 2016 13:54
Odpovědět
Roygbiv (12) / (0)
Každopádně oceňuji snahu toho seskupení. Ať jim to nadále hraje. Není to vůbec špatné.
Na ukázku analogové estetiky se rád opřu o Boards of Canada. To je hudba, kterou ani já, ani vy a ani nikdo jiný nevyprodukuje za celý život. V takové kvalitě a hloubce.
https://www.youtube.com/watch?v=fMZ4gHGAIkA
https://www.youtube.com/watch?v=90LJ85ri2pg
https://www.youtube.com/watch?v=sjybzwxORz0
https://www.youtube.com/watch?v=FATTzbm78cc
Snad Vám tato lehká melancholie rozjasní dnešní sychravé počasí.